nie!tabu

Przewodnik po edytorze 🤓

Musisz wiedzieć

  • Ten edytor to edytor markdown, który używa Jekyll front matter.
  • Stworzyliśmy kilka fajnych niestandardowych tagów! Spróbuj osadzić Tweet lub post Instagram w swoim poście. Użyj adresu URL w ten sposób: {% embed https://... %}.
  • Linki do nieopublikowanych postów można udostępnić do recenzji/feedbacku.
  • Kiedy jesteś gotowy do publikacji, ustaw zmienną published na true.
  • Linki do nieopublikowanych postów (szkice lub zaplanowane posty) można udostępnić do recenzji/feedbacku. Te posty mają informację, która mówi "Ten URL jest publiczny, ale tajny, więc udostępniaj według własnego uznania." Nie są widoczne w kanałach ani na twoim profilu do momentu publikacji.

Mamy dwie wersje edytora. Jeśli wolisz edytować tytuł i tagi itp. jako oddzielne pola, przełącz na opcję "bogaty + markdown" w Ustawienia → Dostosowanie. W przeciwnym razie, kontynuuj:

Zmienne niestandardowe ustawione dla każdego posta, znajdują się między liniami potrójnego myślnika w twoim edytorze. Oto lista możliwości:

  • title: tytuł twojego artykułu
  • published: boolean, który określa, czy twój artykuł jest opublikowany.
  • tags: maksymalnie cztery tagi, muszą być oddzielone przecinkami
  • canonical_url: link do kanonicznej wersji treści
  • cover_image: obrazek okładki dla posta, akceptuje URL.
    Najlepszy rozmiar to 1000 x 420.
  • series: nazwa serii postów.

Poniżej znajdują się przykłady często stosowanej składni Markdown. Jeśli chcesz zagłębić się bardziej, zajrzyj na tę ściągawkę.

Kursywa: *gwiazdki* lub _podkreślenia_

Pogrubienie: **podwójne gwiazdki** lub __podwójne podkreślenia__

Jestem linkiem wewnętrznym: [Jestem linkiem wewnętrznym](umieść-link-tutaj)

Linki zakotwiczone (na przykład do spisu treści)

  ## Spis treści
    * [Rozdział 1](#rozdział-1)
    * [Rozdział 2](#rozdział-2)

  ### Rozdział 1 <a name="rozdział-1"></a>

Przy dodawaniu GIF-ów do postów i komentarzy pamiętaj, że istnieje limit 200 megapikseli na klatkę/stronę. przykładowy obrazek, z Sloan

![Opis obrazka](umieść-link-do-obrazka-tutaj)
przykładowy obrazek, z Sloan
Możesz nawet dodać podpis za pomocą tagu HTML figcaption!

Dodaj nagłówek do swojego posta za pomocą tej składni:

# Jeden '#' dla nagłówka h1
## Dwa '#' dla nagłówka h2
...
###### Sześć '#' dla nagłówka h6

Dodaj ukryte notatki/komentarze do swojego artykułu za pomocą tej składni:

<!-- To nie pojawi się w treści! -->

Ludzie korzystają z treści online na różne sposoby, dlatego istnieją pewne rzeczy, które możesz zrobić, aby Twoje posty były łatwiej zrozumiałe dla szerokiego grona użytkowników. Więcej na temat dostępności w sieci możesz dowiedzieć się na stronie Wprowadzenie do dostępności w sieci W3C, ale istnieją dwie główne metody, aby uczynić swoje posty bardziej dostępnymi: dostarczanie alternatywnych opisów dla używanych obrazków oraz dodawanie odpowiednich nagłówków.

Niektórzy użytkownicy mogą nie być w stanie zobaczyć lub łatwo przetworzyć obrazów, które używasz w swoich postach. Dostarczenie alternatywnego opisu dla obrazu pomaga upewnić się, że każdy może zrozumieć Twój post, bez względu na to, czy może zobaczyć obraz, czy nie.

Kiedy dodajesz obraz w edytorze, zobaczysz następujący tekst do skopiowania i wklejenia do swojego postu:

![Opis obrazka](/ścieżka-do-pliku/mój-obrazek.png)

Zamień "Opis obrazka" w nawiasach kwadratowych na opis swojego obrazu - na przykład:

![Wykres kołowy pokazujący, że 40% odpowiedziało "Tak", 50% odpowiedziało "Nie", a 10% odpowiedziało "Nie wiem"](/ścieżka-do-pliku/mój-obrazek.png)

Dzięki temu, jeśli ktoś czyta Twój post za pomocą urządzenia wspomagającego, takiego jak czytnik ekranowy (który zamienia treść pisemną na mowę), usłyszy opis, który wprowadziłeś.

Nagłówki dostarczają zarysu Twojego postu czytelnikom, w tym osobom, które nie widzą ekranu dobrze. Wiele technologii wspomagających (takich jak czytniki ekranowe) pozwala użytkownikom przejść bezpośrednio do określonego nagłówka, co pomaga im znaleźć i zrozumieć treść Twojego postu z łatwością.

Nagłówki można dodawać na poziomach 1 - 6. Unikaj używania nagłówka pierwszego poziomu (tj. '# Tekst nagłówka'). Podczas tworzenia posta, tytuł posta automatycznie staje się nagłówkiem pierwszego poziomu i pełni specjalną rolę na stronie, podobnie jak nagłówek artykułu w gazecie. Podobnie jak artykuł gazetowy ma tylko jeden nagłówek, może to być mylące, jeśli na stronie istnieją multiple nagłówki pierwszego poziomu.

W treści swojego posta, zacznij od nagłówków drugiego poziomu dla każdej sekcji (np. '## Tekst nagłówka sekcji'), i zwiększaj poziom nagłówka o jeden, gdy chcesz dodać podsekcję, na przykład:

## Ciekawostki o leniwach

### Prędkość

Leniwie poruszają się z maksymalną prędkością 0,27 km/h!

Wspieramy natywne tagi Liquid w naszym edytorze, ale stworzyliśmy również nasze własne niestandardowe tagi. Poniżej znajduje się lista obsługiwanych niestandardowych osadzeń. Aby utworzyć niestandardowe osadzenie, użyj pełnego adresu URL:
{% embed https://... %}

  • nie!tabu Comment
  • nie!tabu Link
  • nie!tabu Link
  • nie!tabu Listing
  • nie!tabu Organization
  • nie!tabu Podcast Episode
  • nie!tabu Tag
  • nie!tabu User Profile
  • asciinema
  • Instagram
  • Loom
  • Medium
  • Next Tech
  • Reddit
  • Replit
  • Slideshare
  • Speaker Deck
  • SoundCloud
  • Spotify
  • Twitch
  • Twitter
  • Twitter timeline
  • Wikipedia
  • Vimeo
  • YouTube
  • TikTok

Wykonaj krok(CTA)

{% cta link %} opis {% endcta %}

Dostarcz link, do którego użytkownik zostanie przekierowany. Opis będzie zawierał etykietę/opis dla wywołania akcji.

Szczegóły

Możesz osadzić element HTML details, używając details, spoiler lub collapsible. Summary będzie tytułem, który wyświetla się na dropdownie. Zawartość będzie tekstem ukrytym za dropdownem. Jest to świetne rozwiązanie, gdy chcesz ukryć tekst (np. odpowiedzi na pytania) za akcją/intencją użytkownika (np. kliknięciem).

  {% details summary %} content {% enddetails %}
  {% spoiler summary %} content {% endspoiler %}
  {% collapsible summary %} content {% endcollapsible %}

Listy są pisane tak samo jak w dowolnym innym edytorze Markdown. Jeśli dodajesz obrazek między numerowaną listą, upewnij się jednak, że obrazek jest wciśnięty, w przeciwnym razie numeracja listy zostanie zresetowana. Oto przykład, co zrobić: przykładowy obrazek przedstawiający pisanie list z obrazkami w Markdown

Tutaj ponownie znajdziesz ściągawkę Markdown do odniesienia.

Życzę udanych publikacji! 📝